No Flash Player :(
Hungarian (formal)English (United Kingdom)

59. nap; 2011. 07. 11. Hétfő

Paola – Tropea

Kora reggeli (06:30) ébredésnek köszönhetően kellemes időben indulok tovább. Reggelim nincs, boltok még nincsenek nyitva. Reggel nyolckor már 30 km van mögöttem. Azt hiszem, ezt ezután is beállítom az ébresztőmet. Gyorsabban is tudok haladni, nincs is olyan nagy meleg, talán a forgalom sem akkora...

Reggeli után jöhet az úszás. Jó kis helyet találok zuhanyzóval. Meg egy csappal, amiből iszok is (s mint utólag kiderült, nem kellett volna – de erre csak délben jöttem rá). Tengerparton haladok, tele strandokkal – nehéz nyugodt, félreeső helyet találni. Mikor visszatértem az útra, láttam, hogy jün mögöttem egy felpakolt túrabringás. Bevártam. Hát az amerikai volt az! Ezúttal beszédes kedvében volt. Tekertünk egy jódarabig, majd jelzett a gyomor, hogy dél van, ideje ebédelni. Kerestünk hát egy árnyékos helyet, majd meghívtam őt egy „pesztós pasztára”.

Sajnos sokat sziesztázni nem tudtunk, mert gyomorpanaszaim miatt útnak kellett indulnom, így ismét elválltak útjaink. Persze dél és három mözt lehetetlen nyitva lévő benzinkutat találni...

Estefelé aztán ismét elértem a hegyeket. Tropea-ig bírtam mászni, majd amikor épp vacsorázni készültem, megjelent két bringás. Tetszett nekik a felpakolt lovam, fotózkodtunk, meg próbáltunk beszélgetni, de hát nem találtunk közös nyelvet. Kérdezték, hogy tudom-e hol alszom. Mondtam nem. Erre ők, hogy mutatnak egy jó helyet. Már majd kilyukadt a gyomrom, de hát menjünk.

Legurultunk egy parkba. Ott kérdezték, éhes vagyok-e, mit fogok enni. Mondtam hogy van vacsim. Kérdezték nem akarok-e étterembe menni. Mondtam, hogy a napi hat eurós keret nem engedi meg. Na de mégis, mit szeretnék enni, pasta, pizza... Akkor legyen pizza (ekkor már keztem reménykedni). Visszamásztunk a városba, ahol bemutattak egy másik fickónak, aki bevitt egy pizzazóba. Kiválasztottam a pizzát, leültettek. Újdonsült barátaimtól elköszöntem, majd hozzáfogtam a majszoláshoz. Ekkor ment az üzenet a falra, hogy szorítsatok. Bíztam benne... hittem benne, hogy arról van itt most szó, amire gondolok: jótett helyében jót várj! Meghívtam az amerikait ebédre, ezért kapom most ezt az ingyen pizzat. És IGEN! Működik!

Szívesen maradtam még volna, de jött az este, és még nincs szállásom. Szerencsére még a városban kaptam egy újabb építkezést – ma is tető alatt alszom...

Számokban: 130,85 km – 7h53’ a nyeregben – 16,59 km/h átlag – 50,97 max

Látogatók száma
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter