No Flash Player :(
Hungarian (formal)English (United Kingdom)

Blog

75. nap; 2011.07.27. szerda

There are no translations available.

Durres - Shkoder

"Kezünkben a jegy. Indulás este 11-kor, érkezés Durres-be reggel 8-kor. Jegyár 33 €. Arrideverci Italia..." írtam a twitter bejegyzésben az előző este, viszont a képek alapján már este fél nyolckor szálltunk fel a hajóra. Ami érdekes érzés volt (azon túl, hogy egy ismeretlen világba indulunk), hogy sokkal korábban sötétedik, mint a nyugati parton - ott ugyanis nem volt mi mögé bújjon a nap, itt viszont már a hegyek miatt este nyolckor már sötét volt.

Az éjjel nem sokat aludtunk, kora hajnalban már ébren voltunk és próbáltuk behozni a lemaradásunkat a blogbejegyzésekkel. Fél tízkor tudtuk csak elhagyni a hajót. A kikötőben aztán fura élmény volt, amikor az "ál-rokkantak", fiatalok és öregek rohamoztak meg, kéregettek, sőt, szinte mindegyik próbált leszedni valamit a bringákról. Szabályosan el kellett rugdosnunk őket magunk körül és elmenekülni. A rendőrök, határőrök fittyet sem hánytak rájuk, nem tudtuk, hogy most vagy tényleg ennyire nem tudnak mit kezdeni velük , vagy részesedést kapnak. Kicsit arrébb gurulva, aztán egy benzinkút mellett egy füves területen telepedtünk le reggelizni. A benzinkutasok szóltak, hogy hát "gyertek ide, itt van asztal, szék, ne a földön üljetek". Mi pedig egymást közt: "persze, nektek is a pénzünk kéne, ami nincs is...". Rá kellett azonban jönnünk, hogy az emberek nagyon kedvesek, mindig előre köszöntek, invitáltak, adtak friss vizet.

Most kicsit előreszaladok, ugyanis Kotor városából írtam anno egy blogbejegyzést ÚJABB INTERMEZZO címen:

"...szóval a változásról.

A változás jó!

Ugyebár az elején mondtam, hogy az útvonalam csak egy alternatíva. Az a terv,m miszerint tekerek Lehelékkel, már az indulásomkor ködös volt, útközben pedig kiderült, nem fog összejönni. De nem adtam fel a reményt: Rómában több, mint egy hetet töltöttem el, hogy bevárjam őket. Elérni nem tudtam a két srácot, hiszen épp a Mount Blanc-ot mászták. Aztán mikor jelentkeztek, megbeszéltük, hogy amikor én a keleti parton tekerek felfelé, ők meg a nyugatin lefelé, összefutunk legalább egy sörre valahol középen a hegyekben - Potenza lett a kiszemelt célpont. Mikor leértem Reggio di Calabria városába (a csizma orra) és kiderült, hogy nem tudok átmenni Bariba, kicsit elkeseredtem, de aztán hamar túltettem magam rajta. Hisz minden rosszban van valami jó: így talán többet is eltölthetünk egymással, mint egy nap...

Nápolyban találkoztunk. Ott megbeszéltük: ha már ennyit vártam rájuk, na meg úgyis késésben vannak, kihagyják Szicíliát, s elkísérnek engem egy darabon. Aztán jött az ötlet, hogy menjünk át kicsit keletre - Előd Albániába szeretett volna nagyon menni. Én és Lehel Dubrovníkot erőltettük, hogy hazafelé "lazább" legyen a menet. Ok, meglátjuk Bari-ban mi a helyzet...

Bariban aztán kiderült - Durres-be olcsóbb is a jegy, és egy nappal korábban megy a járat. Tehát két napot vesztünk csak - két pihenőnapot. Így jött Albánia...

...ami egy nagyon jó ötlet volt! Az emberek nagyon kedvesek, vendégszeretőek, a táj is gyönyörű. Indulásomkor többen (Csibazé, Bulony) is mondtátok, hogy keletre menjek - hát most belekóstoltam, és igen! Keleten van az igazi "nyugat"!

Most Kator városából írok. Sietünk tovább, mert kell tartani a napi 100 km-t hazáig. Kemény lesz, mert dombos - hegyes, de ne aggódjatok, a tervet tudjuk tartani. Nem lesz egyszerű, megcsináljuk!!! Kotor városába pedig vissza fogok jönni..."

De most vissza a 10 évvel ezelőtti jelenbe:

Azt már írtam, hogy érezhetően korábban sötétedik, viszont nehezen is találunk szállást. Csak este kilenckor, bő 110 km után. Nagyon sokféle úton tekertünk ma, a döngölt úttól kezdve az épülő kétsávos autópályáig, tényleg volt minden (jó, kivéve kerékpárút). Mindenütt autóbontók, roncstelepek (valószínűleg Németország szemétdombja - mondtuk egymásnak, viszont ha egyszer rászedem magam egy VW Type II-re, akkor valószínűleg itt kezdem majd a keresést!). Találkoztunk egy (ha jól emlékszem olasz... vagy görög?) bringással, és talán az a sztori is itt esett meg velünk, hogy egy udvarból kilógó szőlőfürtöt dézsmált Lehel, amikor kilépett a tulaj. Mi Előddel már startra készen voltunk, de az csak szó nélkül visszafordult s bement. A következő szempillantásban már kint is volt egy hatalmas fürt szőlővel és átadta Lehelnek, mondván: "Ezt egyed ember, ne az éretlent". Ilyenek hát ezek az albánok. Ja igen, a sör mellé is kaptunk tökmagot. :)

Számokban: 112,82km – 5h159 a nyeregben – 18,87 km/h átlag – 34,51max

 

74. nap; 2011.07.26. kedd

There are no translations available.

Gravina in Puglia - Bari

Ma már végre többnyire lefelé gurulunk, ráadásul elég gyorsan. Viszont a kikötőben pontosan annyi információt találtunk, mint az interneten: SEMENNYIT! Jaj persze, hiszen két óra van! Ilyenkor ezek sziesztáznak :)

Később aztán kiderült, hogy Albániába, Durres-be olcsóbb a jegy, és egy nappal korábban megy a járat, ráadásul kevesebb ideig tart az út. Tehát két napot vesztünk csak - két pihenőnapot. Így Albániára esett a választás. Volt még pár óránk indulásig, ezért bevásároltunk, befészkeltük magunkat egy parkba és sütöttünk-főztünk. Resztelt májat kérem alássan hasábburgonyával és rizzsel! Újabb plusz pont a benzinfőző javára. Ismét Monte Pulciano-t választottam, viszont ez most karakteresebb, testesebb, már-már csokoládés jegyet is birtokló vörösbor volt, igaz, kicsit északabbról - viszont tökéletes búcsúital. Olaszország pedig, egy gyönyörű szivárvánnyal búcsúzott el tőlünk, mintha tudná...

Este aztán becsekkoltunk a hajón, a bringákat rögzítettük, ahogy illik, majd felmentünk az emeletre. Nem saját kabinunk volt, hanem egy közösségi tér, de szerencsére nem voltunk túl sokan, elég nagy privát szféránk volt, s némileg pihenni is tudtunk. Csak előbb "letáncoltuk" az ötödik ezres táncot...

Számokban: 74,58 km – 4h10' a nyeregben – 17,85 km/h átlag – 46,69max

 

73. nap; 2011.07.25. hétfő

There are no translations available.

Potenza - Gravina in Puglia

Ez a második napunk, hogy sok idő óta már nem tudunk a tengerben mártózni, mivel dombvidéken tekerünk. Viszont azt tapasztaljuk, hogy az itteni emberek sokkal nyitottabbak. Szinte mindig mosolyogtak ránk, köszöntöttek, sőt, volt egy olyan esetünk, amikor is délután kettőkor utánunk kiabált egy fickó: "Good morning, good morning!" (Jó reggelt, jó reggelt!). Hát ennek fele sem tréfa - gondoltuk, s mivel úgyis fogytán volt a vizünk, visszakanyarodtunk. Egy idősebb úr szaladt ki elénk, s kérdezte kik vagyunk, mik vagyunk, honnan megyünk, hova megyünk, miért, és különben is... Lehel és Előd felkészültebb volt, előkapták az útvonalukat egy ponyvára nyomtatva. Ó egek, ti már egy éve úton vagytok, biztosan éhesek vagytok - és már hozták is a három emeletes szendvicset, süteményt, dzsúszt, gyümölcsöt... Mikor kiderült, hogy sommelier-ként (borpincér) dolgoztam, már hozták is a ház borát (ha jól értettem Montepulciano, ami egy közepes testű bort adó fajta Olaszország közepéről. A második legtöbbet termelt olasz kékszőlő s leginkább gyümölcsös asztali bort készítenek belőle). Kijött a nagymama, aki tág gesztusokkal kérdezte, hogy "perché, perché?!" (miért, miért?!). Mondta, hogy nem vagyunk normálisak (erre majd holnap még kitérek...).

Egyébként amellett, hogy dombokon tekerünk, a szembeszelet is le kell küzdjük. Ebéd után viszont elcsípünk egy traktort, melynek a szélárnyékában viszonylag sok km-t meg tudtunk tenni. Szerencsére a traktorosnak sem volt semmi ellenvetése, sőt, úgy láttuk, ő is boldog volt, hogy segíthetett. Estefelé aztán már nagyon lógott az eső lába, de szerencsére elkerültük egymást.

Számokban: 93,39 km – 5h54' a nyeregben – 15,80 km/h átlag – 74,88max

 

72. nap; 2011.07.24. vasárnap

There are no translations available.

Salerno - Potenza

A mai nap elhagyjuk a tengerparton s belevetjük magunkat a hegyekbe. Az olasz csizmát keresztülszeljük, hogy a legrövidebb úton elérjünk Bariba. Viszont csak 11-kor indulunk! Az előző hetekhez képest ez hatalmas változás, ugyanis általában hétkor már úton voltunk, tizenegykor pedig meg szoktunk állni pár óra sziesztára. Ma háromtól ötig tartottuk a sziesztát, amikor is töltöttük a kütyüjeinket és müzlit ebédeltünk (talán ilyen sem volt még eddig).

Voltak ma ugyan mászások, de jó kis ereszkedések is! S MIVEL EZT A BEJEGYZÉST MOST MÁR A JELEN IDŐBEN ÍROM, HAMAROSAN JELENTKEZEM EGY KÜLÖNLEGES EGYBEESÉSSEL!

Számokban: 88,83 km – 5h57' a nyeregben – 14,93 km/h átlag – 78,59 max

 

71. nap; 2011.07.23. szombat

There are no translations available.

Maiori - Salerno

FIGYELEM, TEGNAPTÓL KEZDVE A BLOGBEJEGYZÉSEK AZ ALÁBBI MÓDON ÍRÓDNAK: ELŐTTEM A NAPLÓM, KÉPERNYŐN A FOTÓK (IDŐBÉLYEG), ILLETVE A NYOMKÖVETŐ ADATAI. EZEN INFORMÁCIÓK ALAPJÁN PRÓBÁLOK VISSZAEMLÉKEZNI, HOGY:

Amennyiben jól olvasom a naplómba írt jegyzeteimet, reggel hatkor esett az eső. Viszont olyannyira fedett helyen aludtunk, hogy még konnektor is volt és a kütyüket is tudtuk tölteni. A mai nap arról szól, hogy találjak megfelelő internetet az esti borfesztiválos bejelentkezéshez. Végülis egy gyorsétkezdét szemelünk ki, ami elég hangos, így az emeleten próbálkozunk. Lehel készített erről egy felvételt, amit azóta nem néztem meg. Az élő bejelentkezés után nekiindulunk szálláshelyet keresni, ami továbbra sem egyszerű feladat egy ilyen beépített szakaszon. Késő estig kerestük, s ha jól veszem ki a macskakaparásomból, akkor valószínűleg egy épülő Lidl mögött húzódtunk meg.

Nem sokkal később aztán az alábbi bejegyzés jelent meg a blogomon:

INTERMEZZO

Nem tudom mennyire volt élvezhető az élő online bejelentkezésem a borfesztiválon, de azt tudom, hogy sok mindent nem mondtam el, amit szerettem volna. Kicsit talán izgatott voltam...
Íme hát egy kicsit átgondolt "képzelt bejelentkezés":

Voltak az eddigi utam során nehéz pillanatok, de hogy aktuális legyek: „Az apályt mindig dagály követi...” Ha pozitívan állsz a dolgokhoz máris könnyebb. Elvégre minden nap élünk át csodákat, csak észre kell vennünk – vagy átértékelni a csoda szó jelentését... De hogy konkrétumot is említsek: Grosetto – Rómától északra a tengerparton egy város. Onnan szerettem volna eljutni Rómába. Az Olaszországban természetesen szó szerint kell venni, hogy „minden út Rómába vezet” na de miért minden út autópálya? És ezt miért nem jelölik a térképen, miért 30 km után kell megtudnom? Nagyon meleg volt, a hasam is fájt, elhagytam az egyik derékaljam... tehát összesűrűsödtek a dolgok, és nehezen viseltem. De! Egy percre sem fordult meg a fejemben, hogy feladjam, vagy visszaforduljak. Fogtam magam, megálltam, vettem egy nagy levegőt, és mondtam magamnak: Tomi, nyugodj meg, higgadj le. Nem azért vagy itt, hogy idegeskedj... és működött. Egyből megtaláltam a helyes utat. Ilyenkor azért előny, hogy egyedül vagyok, mert nem veszekszem a társammal, nem hibáztatom őt, nem bántom meg... de alapjába véve az ember társas lény, és bár olykor igényli a magányt, szüksége van társakra.

Nem bántam meg hogy egyedül jöttem. Egy nagyon nagy előnye van, mégpedig az, hogy rá vagyok kényszerülve, hogy kommunikáljak másokkal, így sokkal többet tanulok, élek át. Kötődtek barátságok, amelyek valószínűleg eltűnnek majd, de kötődtek olyanok is, amelyek tovább erősödnek. Ez szintén egy olyan apró kis dolog, ami hatalmassá teszi a túrám értékét. És utána az ember még többet akar!

A kerékpáros túrázás egy nagy előnye, hogy szabad vagy: nem vagy egy keretbe zárva, így része vagy a természetnek. Ha akarsz megállsz, ha akarsz visszafordulsz. Nem haladsz olyan gyorsan mint egy autóval, de nem is maradsz re azokról a dolgokról, ami mellett kocsival csak úgy elsuhannál. És a legjobb az egészben, hogy ezt bárki megcsinálhatja, nem kell hozzá semmiféle felkészültség, vagy fizikai kondíció – annyit mész, amennyit akarsz... amennyi jólesik. Na jó, persze nyilván van egy kis anyagi vonzata, mert a felszerelés minősége a kényelmi szintet növeli. De nem kell költened benzinre. Mindenképp a kerékpározás felé billen a mérleg :) A kerékpárom egyébként nagyon jól bírja, pedig az olasz utak azért nem mindennapiak! A sátramat egyenesen imádom! A táskáimnak hála nem kell aggódnom az eső miatt, mindenem száraz marad, a nyomkövetésnek hála meg anyukám miatt sem kell aggódnom... Az önkormányzatnak köszönhetően meg nem halok éhen!

Nem úgy mint a vaddisznók Toszkánában! Az volt talán a legizgalmasabb éjszakám. Negatív értelemben értve. Mivel olyan helyen voltam, nem tudtam sátrat állítani - de mivel tudtam, hogy nem lesz eső, nem zavart. Éjjel arra ébredek, hogy pár méterre tőlem visít a dög, de olyan hangosan! Futkosott fel-alá, akárcsak a hátamon a szőr. Vert a szívem rendesen!

 

Számokban: 42,13 km – 3h04' a nyeregben – 13,71 km/h átlag – 43,69 max

 
More Articles...
Visitors
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter

We have: 2 guests online
General Sponsors
Banner
Banner
Banner
Banner
Sponsors
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner